PROJEMİZ HAKKINDA
PROJE PLANLAMASI
|
PROJENİN ADI |
MİNİK ELLER ATÖLYESİ |
|
ORTAKLAR |
DUYGU SÖYLER EMİNE AKAR ZELİHA ACAR KÜÇÜKER GÜLCAN SAYDAN GÜLSÜM AKŞEN KAYGISIZ HALİME HİCRET ERDOĞAN BETÜL ERSOY HÜLYA ÇELİK
|
|
AYRINTILAR |
YAŞ GRUBU: 4-6 YAŞ İLETİŞİM DİLİ: TÜRKÇE SÜRESİ: ARALIK 2020- MAYIS 2021 OKUL TİPİ: ANASINIFI-ANAOKULU
|
|
PROJE HAKKINDA |
Projemiz ;Okul öncesi sınıflarını
çalışma atölyelerine dönüştürüp çocuklara farklı alanlarda yaparak
yaşayarak öğrenme fırsatı sunmayı hedefleyen bir projedir. |
|
HEDEFLERİ |
*Çocukların eğlenerek öğrenecekleri eğitim ortamları sunmak * Çocukların yaratıcılıklarını desteklemek, *Çocuklarda yaratıcı düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, işbirliği,
iletişim gibi becerileri desteklemek, *21. yy becerilerinden olan kodlamaya giriş yapmak * Okul aile işbirliğini arttırmak * çevresine ve doğaya duyarlı bireyler yetiştirmek, * çocuklarda farklı duyulara hitap etmek, ilgi alanlarını ve yeteneklerini
ortaya çıkarmak
|
|
BEKLENEN SONUÇLAR |
*Öğrenciler yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı bulacaklar, * Farklı gelişim alanları desteklenen çocuklar kendi yeteneklerini
keşfecekler. *Çevresine ve doğaya duyarlı bireyler yetişecek. * Çocuklar kodlama hakkında bilgi sahibi olacaklar. *Aile katılım etkinlikleriyle veliler de eğitime katılmış olacaklar. *Çocuklar eleşirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık,işbirliği,iletişim
kurma becerilerini kazanacaklar. *Öğrenciler farklı şehirlerden arkadaş edinme fırsatı bulacaklar. *Öğrenciler günlük yaşam becerilerini öğrenme fırsatı bulacaklar. * Çocuklar atık malzemeden yaptıkları ürünlerle “sıfır atık,Atma dönüştür”
projelerine de destek olacaklar.
|
|
KULLANILACAK BİLİŞİM ARAÇLARI |
Bilgisayar, telefon |
|
PEDAGOJİK TEMELLERİ |
Sosyal-duygusal,dil, bilişsel ve
psikomotor alanlar, öz bakım beceriler |
|
İŞ PLANI |
ARALIK Okullarda proje panoları oluşturulur, ortak
okullar whatsapp grubu kurulur, proje sosyal ağlarda tanıtılır, twinspace
sayfaları düzenlenir, kullanılacak web 2 araçları planlanır -Proje ortağı öğretmenler arası belirlenen
zamanda webinar üzerinden tanışma
toplantısı yapılır.
GÜNLÜK
YAŞAM BECERİLERİ ATÖLYESİ( UZAKTAN EĞİTİM) Ay boyunca çocuklara günlük yaşamda
lazım olacak becerilerle ilgili etkinlikler yapılır.( basit sorumlulukları
öğretme, narenciye sıkma, özbakım becerileri destekme v.b) OCAK (UZAKTAN EĞİTİM) MÜZİK-RİTİM
ATÖLYESİ Aile katılımı olarak çocuklar
aileleriyle birlikte atık malzemeden bir müzik aleti yaparlar. Sınıf içinde farklı müzik,şarkı, ritim
çalışmaları,dans etkinlikleri yapılır.
ŞUBAT KODLAMA-EĞİTİCİ
OYUN ATÖLYESİ
Ay boyunca okul öncesi düzeyinde
kodlama çalışmaları,kodlama oyunları ve çocukların gelişim alanlarını
destekleyici oyunlar oynanır.
*Proje ara değerlendirme ve ortak
öğretmenler arası eşleşme webinarı
düzenlenir. Eşleşen sınıflar okullarda birbirleriyle, öğrenci eşleştirme
webinar düzenler. Öğrenciler aileleri aracılığıyla eşleştikleri arkadaşlarına
mektup yazarlar ve mektuplar öğretmenler tarafından postalanır. MART TASARIM ve
SANAT ATÖLYESİ Proje ortağı öğretmenler eşleşme webinarı
düzenler. Eşleşen sınıflar arasında öğrenciler arası eşleşme için okullarda
webinar yapılır. Eşleşen öğrenciler bu ay içinde tasarladıkları bir eseri
karşılıklı olarak birbirlerine gönderirler. Ay boyunca sınıfta farklı malzemelerden sanat
çalışmaları yapılır.
NİSAN FEN
DOĞA-BİLİM ATÖLYESİ Ay boyunca Ne, nasıl oluşur?
Etkinlikleri, deneyler, bitki-çiçek yetiştirme,okul çevresi uygunsa doğa
gezileri yapılır.
MAYIS Proje ürünlerinden ve fotoğraflarından
oluşan küçük çaplı bir sergi düzenlenir. İsteyen ortaklar sergilerini web 2
araçlarını kullanarak online olarak da yapabilir. *webinar üzerinden proje ortaklarıyla
genel değerlendirme toplantısı yapılır.
|
Yorumlar
Yorum Gönder